IT-experts.dk

Notes to Exchange 2010 - Active Sync issues after migration

rated by 0 users
Answered (Verified) This post has 1 verified answer | 4 Replies | 3 Followers

Top 75 Contributor
Male
Points 940
Tomas Munk Jensen posted on 25 feb 2010 13:07

Hej

Ville høre om der er andre der har prøvet dette.

Vi er ved at migrere fra Notes til Exchange 2010 via Quest NME. Kunden har Nokia telefoner og efter en migrering vil de migrede Notes kalender items ikke synkronisere til telefonen. Den hiver dem ned, men afviser dem på telefonen. Loggen siger "discarded". En Windows Mobile kan godt synkronisere samme kalender items. Alt andet virker fint.

Nogen der har en ide?

Mvh Tomas 

• | Post Points: 35

Answered (Verified) Verified Answer

Top 75 Contributor
Male
Points 940

Hej

Tak for jeres input.

Har nu fået lavet en workaround. Et lille Powershell script der efter kalender migreringen laver et mellemrum i subject feltet og gemmer dette. Derefter kan kalenderen synkroniseres.

Man skal huske at slette kalenderen på telefonen hvis man tidligere har synkroniseret da den casher de entries den har afvist tidligere og derfor ikke synkroniserer dem igen.

Nokia... tsk tsk tsk.

• | Post Points: 75

All Replies

Top 50 Contributor
Points 1.220

Jeg har oplevet det samme problem.

Telefonerne har Mail for Exchange version 159, og den understøtter ikke Exchange 2010. Kundens Nokia E71 kunne man installere en ny firmware som opgraderede MfE til 176 og så kunne den synkronisere NYE items, dvs gamle items blev ikke synkroniseret før man gik ind og lavede en lille ændring på dem.

Kunden købte så nye Nokia E72 og de kan fint synkronisere både nye og gamle. Jeg ved dog ikke hvilken version af MfE der ligger på dem.

Vi havde fat i Nokia DK og de sagde "vent på en ny MfE bliver lagt på deres website", eller rettere sagt "Bare ærgerligt". Jeg fatter dog ikke hvorfor de ikke lægger version 176 tilgængelig på nettet.

• | Post Points: 15
Top 10 Contributor
Male
Points 10.070

Jeg har præcis det samme problem.

Migreret fra Notes til Exchange 2010.

Alt virker under activesync med undtagelse af kalender.

Vi har bedt de brugere som ønsker at benytte mailforexchange at printe deres kalender ud, slette den gamle og skrive dem manuelt ind igen.

Derefter virker kalenderen med mailforexchange.

Jeg har læst nogle steder på nokia forums at det kan være migrerede items med reoccurence men jeg har prøvet at slette dem alle uden held.

• | Post Points: 25
Top 75 Contributor
Male
Points 940

Hej

Tak for jeres input.

Har nu fået lavet en workaround. Et lille Powershell script der efter kalender migreringen laver et mellemrum i subject feltet og gemmer dette. Derefter kan kalenderen synkroniseres.

Man skal huske at slette kalenderen på telefonen hvis man tidligere har synkroniseret da den casher de entries den har afvist tidligere og derfor ikke synkroniserer dem igen.

Nokia... tsk tsk tsk.

• | Post Points: 75
Page 1 of 1 (5 items) | RSS