Hej alle!
Jeg har en Exchange 2010 i trial, som umiddelbart kører super. Eneste problem (jeg har opdaget) er at den afviser enkelte mails, blandt andet fra DSBs netbutik.
Jeg kan se følgende i loggen:
550 5.6.0 CAT.InvalidContent.Exception:InvalidCharsetException; cannot handle content of message with internal Id 11444
Og jeg mistænker umiddelbart anti-spam værktøjerne... har I set problemet før?
Jeg har fået følgende fra DSB:
---------------------
Vi har fejlsøgt på sagen, og vi må konstatere at kunder der benytter en Exchange 2010 server ikke kan modtage mail fra os.
Vi vil fixe problemet i opgraderingen af www.dsb.dk primo marts.
Såfremt du har købt billet på nettet men ikke modtager billetten på mail, kan du genfinde denne på www.dsb.dk og udskrive derfra.
Hvis vi kan hjælpe med noget i denne forbindelse er du velkommen til at kontakte os igen.
-----------
/Lars
Problemet er løst! Jeg modtog i søndags en mail fra deres netbutik. Yay :-)
hvor kommer den fejl fra ? det ligner ikke exchange 2010 output
Flemming Riis | mail/msn flemmingriis @ hotmail.com | +45 20910607 |
Det kommer fra message tracking:
billedet er på http://djj.dk/tmp/msg-track.jpg . recipient adr. har fået whiteout af mig - der stod gyldig mail adr. Recipient Status indeholdte den streng jeg pastede i foregående besked her. jeg har prøvet at sætte "dsb" og "netbutikken" ind som word-exceptions til content filteret..uden held dog.
Hvad kører du af antivirus produkt oven på din Exchange server ?
Peter Schmidt Microsoft MVP - IIS | Microsoft Certified Master: Exchange 2007 MCITP | MCSE: M+S+I | Blog: www.msdigest.net | DK UC BG: www.colabora.dk
Zero, zip, zilch - jeg har ikke noget installeret, det eneste der er på den er default anti-spam scripts fra exchange selv.
Hej,
Jeg har oplevet det samme og har oprettet en tråd i et Microsoft-forum: http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/exchange2010/thread/5c3794d8-fba2-4787-97f0-19b4d231dcbe. Jeg har kontakt med dsb og håber på, at de vil rette fejlen, som ser ud til at ligge hos dem.
Mvh. Lars
Hej igen,
Jeg har også haft kontakt med DSB men har fået følgende svar fra dem:
Vi har altid brugt ISO-kodning siden starten af dsb.dk. Vi er klar over at det er et ældre format end UTF-8, men desværre er vores systemer ret komplicerede, så vi har endnu ikke fået gennemført et skift til UTF-8.
Selve konverteringen til UFT-8 formatet er ikke så kompliceret, men da vi har mange andre projekter som skal releases ønsker vi så få fejlkilder som muligt på vores opdateringer.
Da vi endnu ikke har de store kundehenvendelser på at vores kunder ikke kan modtage ISO-kodning, har vi indtil nu udskudt projektet, men den ligger i vores planer. Ved næstkommende lejlighed vil vi forsøge at overgå til UTF-8 formatet.
Såeh....der er vist ikke meget at gøre, endet end at vi kan få flest mulige til at henvende sig til dem og beklage sig så de måske kunne tænkes at gøre noget ved sagen :)
Det lyder jo på MS bloggen, somom der er en syntaksfejl ved anvendelsen af dettemiso-format. Jeg har sendt linket til denne blog som extra info til DSB, og håber at der kommer noget ud af det. Hvis jeg får noget brugbart ud af dsb, så skal jeg nok lægge det ind her.
Konge. Fedt at de så tager hånd om det, så hurtigt.