hej
Jeg får en fejl 50 ved update af mit deploymentshare, nogen der kan hjælpe.
Changes have been made, boot image will be updated. Windows PE WIM D:\DeploymentShare\Operating Systems\Windows 7 x86\Sources\boot.wim will be used. WIM file mounted. Deployment Image Servicing and Management tool Version: 6.1.7600.16385 Error: 50 DISM does not support servicing a Windows Vista RTM or earlier operating system. If the operating system is supported check that SSShim.DLL is present. The DISM log file can be found at C:\Windows\Logs\DISM\dism.log Exit code = 50 DISM /Set-TargetPath failed, rc = 50. DISM was unable to set the system root (target path) for the Windows PE image, so the update process cannot continue. === Completed processing platform x86 ===
Changes have been made, boot image will be updated.
Windows PE WIM D:\DeploymentShare\Operating Systems\Windows 7 x86\Sources\boot.wim will be used.
WIM file mounted.
Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 6.1.7600.16385
Error: 50
DISM does not support servicing a Windows Vista RTM or earlier operating system.
If the operating system is supported check that SSShim.DLL is present.
The DISM log file can be found at C:\Windows\Logs\DISM\dism.log
Exit code = 50
DISM /Set-TargetPath failed, rc = 50.
DISM was unable to set the system root (target path) for the Windows PE image, so the update process cannot continue.
=== Completed processing platform x86 ===
Jan Damkjær:No existing boot image profile found for platform x86 so a new image will be created.
Jeg tror bare du skal finde et Windows 7 x86 medie og importere det boot image der ligger på den.
Venlig hilsen Ronni Pedersen Senior Consultant | +45 2085 9452 | rop@live.com | BlogMicrosoft MVP: Configuration Manager 2007 | Microsoft Certified Trainer (MCT)MCTS: Configuration Manager 2007 | MCTS/MCITP: Windows 2008 | MCSE/MCSA
Venlig hilsen
Ronni Pedersen
Senior Consultant | +45 2085 9452 | rop@live.com | BlogMicrosoft MVP: Configuration Manager 2007 | Microsoft Certified Trainer (MCT)MCTS: Configuration Manager 2007 | MCTS/MCITP: Windows 2008 | MCSE/MCSA
har prøvet at lave et nyt deployment share, men samme fejl kommer. nu laver den kun 64bit wims og ISO, det er slået til at den skal lave begge under propeties for deploymentsharet.
har nu prøvet at køre MDT210 op på en win 2003R2 fuld opdateret, men den kommer med samme fejl.
ER det nogen der har oplevet tilsvarende.
Hej Jan,
Jeg har installeret MDT 2010 utallige gange, og jeg har ikke oplevet det du beskriver. Jeg kan dog ikke huske om jeg nogensiden har prøvet på 2003. Alle mine installationer har formentlig være på 2008 eller 2008 R2.Uden dybere kendskab til jeres installation er det svært at komme med et konkret bud på hvad der ellrs kan være galt. Jeg vil defor anbefale at du bruger et par timer tid på at se videoerne på Johan Arwidmarks Deployment CD (hvis du ikke allerede har gjort det), blot for at checke om der måske er noget du har glemt eller gør forkert.
Du kan hente den her: http://deploymentcd.com/
Det er ikke noget specielt miljø, jeg er ved at opbygge et testmiljø helt fra bunden kørende på hyperV, jeg har først brugt win2008R2 og der kom fejlen.
Så prøvede jeg en fhysisk maskine, der kom den også, og nu her i dag en 2003R2 på hyperv. Jeg har downloaded de omtalte videoer og kan ikke pege på hvad nogen fejl. har dog ikke installeret noget database
om det kan være min win7 cd, har jeg også tænkt, den er importeret som OS både som 64bit og 32bit, jeg har også prøvet med en trail, men det giver samme resultat.hvormange ting hentes fra det importerede OS, eller kommer det hele "boot.wim osv. fra AIK
Det mystiske er at jeg sagtens kan deploye win7 64bit, der virker det hele, Mangler jeg nogle bit :-)
Selv om jeg skriver testmiljø, så er det self. meningen det skal implementeres når det spiler.
Det skal lige siges at jeg booter fra ISO / DVD. hvad hvis man enabler Windows deployment services. skal man der vælge mellem 32 og 64 bit som det første eller booter den bare så man kan vælge mellem alle de tasks der er lavet.
På DVD / ISO kan man jo kun se 64bit tasks ved boot på 64bit ISO
Jan:På DVD / ISO kan man jo kun se 64bit tasks ved boot på 64bit ISO
Det er ikke rigtigt (men det er en udbredt misforståelse, så du er ikke alene)
Når man installere et OS (via setup), skal OS og Boot Image have samme akitekttur (32 eller 64-bit). Denne type deployment bliver normalt kun brugt når man installere fra en DVD eller når man bygger et OS image.
Når man deployer et OS image (som et image), er det lige meget hvilket boot image man benytter. Der for vælger de fleste at bruge et 32-bit boot image, både når de rulle 32 og 64-bit. På denne måde slipper man bla. for at skulle vedligeholde 2 boot images med drivere, pre-execution hook osv.
Håber ovenstående giver mening
Så det du siger er, at hvis jeg booter på mit fungerende 64bit iso og laver et image job af en 32bit os, så vil jeg kunne se og udrulle den når jeg efterfølgende booter på min 64bit ISO. Og omvendt.
men alt andet lige ville det jo nok være mest compatibelt at boote på 32bit, når der er flere lidt ældre maskiner der ikke kan klare 64bit. men bortset fra det .....
Jan Damkjær:Så det du siger er, at hvis jeg booter på mit fungerende 64bit iso og laver et image job af en 32bit os, så vil jeg kunne se og udrulle den når jeg efterfølgende booter på min 64bit ISO. Og omvendt.
Hvis du lavet det rigtigt... ja.
hej igen
angående min fejl.Kan det være fordi mit x86 importerede OS er et firmatilrettet win7, den henter jo boot.wim i det importerede OS, og lidt efter siger den DCIM ikke supporterer vista RTM, det er godt nok ikke vista.
Jeg er hos et stort internationalt firma og har PT kun et iso med en form for tilpasset opstart. X64 er min egen.
se loggen her
=== Processing LiteTouchPE (x86) boot image === Building requested boot image profile.Determining if any changes have been made in the boot image configuration.No existing boot image profile found for platform x86 so a new image will be created.Calculating hashes for requested content.Changes have been made, boot image will be updated.Windows PE WIM D:\DeploymentShare\Operating Systems\Windows 7 x86\Sources\boot.wim will be used.WIM file mounted. Deployment Image Servicing and Management toolVersion: 6.1.7600.16385 Error: 50 DISM does not support servicing a Windows Vista RTM or earlier operating system. If the operating system is supported check that SSShim.DLL is present. The DISM log file can be found at C:\Windows\Logs\DISM\dism.log Exit code = 50 DISM /Set-TargetPath failed, rc = 50.DISM was unable to set the system root (target path) for the Windows PE image, so the update process cannot continue. === Completed processing platform x86 ===
=== Processing LiteTouchPE (x86) boot image ===
Building requested boot image profile.Determining if any changes have been made in the boot image configuration.No existing boot image profile found for platform x86 so a new image will be created.Calculating hashes for requested content.Changes have been made, boot image will be updated.Windows PE WIM D:\DeploymentShare\Operating Systems\Windows 7 x86\Sources\boot.wim will be used.WIM file mounted.
Deployment Image Servicing and Management toolVersion: 6.1.7600.16385
DISM does not support servicing a Windows Vista RTM or earlier operating system. If the operating system is supported check that SSShim.DLL is present.
DISM /Set-TargetPath failed, rc = 50.DISM was unable to set the system root (target path) for the Windows PE image, so the update process cannot continue.