Nogen her som har erfaring med Modena OSD..
http://blogs.technet.com/osd/default.aspx
Modena OSD er en slags "add on" til SCCM så man får en GUI under deployment af maskinerne. Computernavn, Applications list, OU's osv sv.
Vi har ca. 300 computere alle med 2 drives (c & d). Vi har fået ny IT politik, som er at vi kun skal kører med 1 drev (c drev)
I modena OSD har man ikke muligheden for at vælge at repartionere så en "refresh" fra XP til Win7 kun bliver med et drev. Nogen som erfaring med dette...
Ved godt det er et skud i tågen, men det skader ikke at prøve.
Hilsen
Jesper
jaysjay: Nogen her som har erfaring med Modena OSD.. Vi har ca. 300 computere alle med 2 drives (c & d). Vi har fået ny IT politik, som er at vi kun skal kører med 1 drev (c drev) I modena OSD har man ikke muligheden for at vælge at repartionere så en "refresh" fra XP til Win7 kun bliver med et drev. Nogen som erfaring med dette...
Jeg har været med i beta'en siden MMS (april) sidste år. Jeg kan sagtens forstå din begejstring, og vi benytter det også selv internt, hvor jeg arbejder.Jeg har lavet min egen kombination af SCCM / MDT og Modena, og jeg har ikke noget problem med ovenstående. Vi skifter også fra flere partitioner til et enkelt C drev.Jeg har talt med MDT teamet og jeg ved de arbejder på en løsning med at "adoptere" de ekstra features modena tilbyder, men der vil formentlig gå lidt tid inden det bliver "public download".
Indtil da vil jeg anbefale at du selv kombinere de 3 (SCCM + MDT + Modena) produkter, og laver din egen løsning.
Venlig hilsen Ronni Pedersen Senior Consultant | +45 2085 9452 | rop@live.com | BlogMicrosoft MVP: Configuration Manager 2007 | Microsoft Certified Trainer (MCT)MCTS: Configuration Manager 2007 | MCTS/MCITP: Windows 2008 | MCSE/MCSA
Venlig hilsen
Ronni Pedersen
Senior Consultant | +45 2085 9452 | rop@live.com | BlogMicrosoft MVP: Configuration Manager 2007 | Microsoft Certified Trainer (MCT)MCTS: Configuration Manager 2007 | MCTS/MCITP: Windows 2008 | MCSE/MCSA
Jeg vil også meget gerne modificere den task sequence som Modena bruger, men jeg ved ikke hvor i selve task sequencen jeg skal definere at den skal bruge \\Network share til MigData og at den skal repartionerer og kun lave C.
Du har vel ikke en task seuquence jeg kan importere og lurer hvad der kræves? :)
Jeg svare lige her så resten af forummet ikke tror jeg bare ignorere dig :)
Jesper kontaktede mig telefonisk tidligere idag, og har bedt mig hjælpe med at løse denne opgave.