hej
Jeg kun brugt 2008 R2 udgaven af hyperV og vmm, men bliver måske nødt til at bruge den gamle 2008
hvad er egentlig forskellene i HyperV 2008 og 2008R2
mere konkredt, kan jeg lave p2v, det er self. vmm men kan jeg installere wmm r2 på en 2008 eller har den gamle også p2v.
Du kan installere SCVMM R2 på 2008 og 2008 R2 uden problemer.
Jeg har selv installeret SCVMM R2 på en server 2008 standard, men mit VM cluster er server 2008 R2.
Med hensyn til Hyper-v og Hyper-v R2 se HER
Jan: Jeg kun brugt 2008 R2 udgaven af hyperV og vmm, men bliver måske nødt til at bruge den gamle 2008 hvad er egentlig forskellene i HyperV 2008 og 2008R2
Hvorfor kan du ikke bruge R2 ugaven ?Den er 100% gratis og kan hentes her:http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=48359dd2-1c3d-4506-ae0a-232d0314ccf6&displaylang=en
Venlig hilsen Ronni Pedersen Senior Consultant | +45 2085 9452 | rop@live.com | BlogMicrosoft MVP: Configuration Manager 2007 | Microsoft Certified Trainer (MCT)MCTS: Configuration Manager 2007 | MCTS/MCITP: Windows 2008 | MCSE/MCSA
Venlig hilsen
Ronni Pedersen
Senior Consultant | +45 2085 9452 | rop@live.com | BlogMicrosoft MVP: Configuration Manager 2007 | Microsoft Certified Trainer (MCT)MCTS: Configuration Manager 2007 | MCTS/MCITP: Windows 2008 | MCSE/MCSA
Jeg kan self. godt bruge R2 udgaven af VMM, men server 2008 R2 er da vist ikke gratis. med mindre man tager core udgaven som du her linker til.
Jan: Jeg kan self. godt bruge R2 udgaven af VMM, men server 2008 R2 er da vist ikke gratis. med mindre man tager core udgaven som du her linker til.
Linket er til Hyper-v Server 2008 R2 som er Microsofts gratis alternativ til VMware's ESXi.
Forskellen mellem den og Server core er at Server core stadig har de andre windows roller som DHCP, DNS, ADDS osv, mens Hyper-v Server kun har hypervisor rollen.
Jan:Jeg kan self. godt bruge R2 udgaven af VMM, men server 2008 R2 er da vist ikke gratis. med mindre man tager core udgaven som du her linker til.
Er det et problem?Den gratis version indeholder alle de features du har brug for hvis serverne kun skal bruges til Hyper-V hosts. Imodsætning til VMware ESXI er der ingen begrænsninger i den gratis version (ift. Hyper-V).
Den har det hele incl. cluster, Live migration BitLocker osv.
Martin Eskesen:Hyper-v Server 2008 R2 som er Microsofts gratis alternativ til VMware's ESXi.
Det er jeg ikke enig i. ESXi har en række begrænsninger ifht. det fulde produkt (Hyper-V rollen). Det er ikke tilfældet med Hyper-V.
Ja den har vist heller ikke nogen grafisk user interface, så vidt jeg er orienteret, og så kan jeg ikke installere VMM på den.
Kræver WMM ikke 2008 server
Jan:Ja den har vist heller ikke nogen grafisk user interface, så vidt jeg er orienteret, og så kan jeg ikke installere VMM på den.
Du skal (bør) ikke installere SCVMM på samme box som du installere Hyper-V på... og jo SCVMM kræver en GUI, men du kan sagtens køre den fra en 2008 server...
Så du menre en gratis hyperV som host og en server ved siden af med 2008 og VMM.
mener da ikke at VMM kan køre fra en 2003 server
Jan: Så du menre en gratis hyperV som host og en server ved siden af med 2008 og VMM.
Hvis du kun skal have en Hyper-V server, er det spild af tid og penge at gå igang med SCVMM. Men hvis du skal have flere Hyper-V servere.... Ja!
Jan:mener da ikke at VMM kan køre fra en 2003 server
Korrekt, men det er der heller ikke noget der har sagt :o)
Læs mere om systemkrav her:http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc764328.aspx
hvordan laver jeg så en p2v af eksisterende servere som skal over på hyperV, er det ikke kun SCVMM der kan klare det.
Ronni Pedersen: Martin Eskesen:Hyper-v Server 2008 R2 som er Microsofts gratis alternativ til VMware's ESXi. Det er jeg ikke enig i. ESXi har en række begrænsninger ifht. det fulde produkt (Hyper-V rollen). Det er ikke tilfældet med Hyper-V.
Hvordan kan du være uening i at Microsoft Hyper-v Server 2008 R2 er et alternativ til VMWare ESXi?
De er begge virksomheders svar på en gratis hypervisor, og er direkte sammenlignelige.
At Microsoft's hypervisor så tilbyder mere er jo kun godt.
Jan:hvordan laver jeg så en p2v af eksisterende servere som skal over på hyperV, er det ikke kun SCVMM der kan klare det.
Nej... der findes andre metoder med SCVMM er dog en hel lettere at arbejde med.Læs feks. her: http://easterndigitalsoftware.com/p2v/p2v.htm
Men når det er sagt, trækker jeg mine ord i mig igen... Hvis du skal lave P2V ville jeg også selv bruge SCVMM. . Men KUN derfor :o)
Martin Eskesen: De er begge virksomheders svar på en gratis hypervisor, og er direkte sammenlignelige.
Jeg er ikke enig i at det er sammenligt. VMware har fjernet en masse kerne funktioner i deres ESXi version. Det er ikke tilfældet med Hyper-V.Om det er gratis eller ej er sådan set lige meget (set med mine briller) :o)