IT-experts.dk

Fejl efter restore af Navision DB

rated by 0 users
Answered (Verified) This post has 1 verified answer | 6 Replies | 3 Followers

Top 25 Contributor
Male
Points 3.436
Steen Pedersen posted on 8 feb 2010 19:27

Hej

Jeg er helt på bar bund inden for dette område, derfor er jeg i gang med at lave lidt forsøg med vores Navision.  Vi bruger en meget gammel version, og det skal vi fortsætte med.

Vores server er meget gammel, og jeg ville lige prøve et worst case scenry, så jeg har installeret en ny server 2003R2 og SQL 2000. Jeg har så taget SQL backup'en og smidt ind på den "nye" server. Alt ser ud til at køre fejlfrit, indtil jeg starter vores Navision op.

Jeg får denne fejl

Jeg har så googlet og fundet 2 andre i hele verdenen som har været ude for det samme som mig, uden løsning Smile

http://dynamicsuser.net/forums/p/7625/41147.aspx
http://www.mibuso.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=3354

Er der nogen her der har et bud?

Jeg har jo vores live server kørende, og har tjekket setting efter setting og ALT ser ud til at være identisk. Jeg kan simpelthen ikke komme videre.

Mvh
Steen

• | Post Points: 35

Answered (Verified) Verified Answer

Top 25 Contributor
Male
Points 3.436

Så er det løst. Jeg rodede i de gamle dokumenter fra min forgænger og fandt ud af at jeg ved SQL installationen skal vælge "Scandinavian dictionary order, case-insensitive, for use with 850 (Multilingual) Character set".

Mvh
Steen

• | Post Points: 65

All Replies

Top 10 Contributor
Male
Points 18.011

har du restored master databasen ?.

navi ligger licenser der svjv samt din collation kan være forskellig.

Flemming Riis | fr @ assist-it.dk | +45 20910607

• | Post Points: 25
Top 10 Contributor
Male
Points 18.011

prøv at køre en sql profiler med alt for at se hvad den gør når du fremprovokerer fejlen.

Flemming Riis | fr @ assist-it.dk | +45 20910607

• | Post Points: 15
Top 25 Contributor
Male
Points 3.436

Hej

Nej det har jeg ikke. Det må jeg lige prøve i morgen. Tak for input.

Top 10 Contributor
Male
Points 18.995

Hej Steen,

I sådanne situationer har jeg grebet sagen lidt anderledes an. Jeg har lavet en recovery af serveren med VMWare converter og omdannet den til en virtuel server. Hvis det så virker (Husk på at du ikke kan have begge servere kørende samtidigt, ellers isol´ler dem på hver sit netværk), så tager jeg løbende og converterer serveren til virtuel (f.eks. én gang om måneden, kan klares vha. script), så jeg altid har en forholdsvis ny, som jeg kan rulle en backup ovenpå (Redirect destination af backup ved restore).

Det har altid virket hurtigt og smertefrit for mig :-) En ældre kasse med en gratis VMWare ESX 3.5i / 4i på er ganske brugbar til formålet:-)

:-) Jens

• | Post Points: 25
Top 25 Contributor
Male
Points 3.436

Hej

Tak for tippet. Serveren er dog gammel (6 år) og indeholder en masse gamle databaser som ikke bliver brugt mere. Den er fyldt med skrammel, og i det hele taget ville en reinstallation og så en restore af den ene database være det bedste og ikke en viderførelse af den gamle installation. Men det skal åbenbart ikke være nemt :-)

Mvh
Steen

Top 25 Contributor
Male
Points 3.436

Så er det løst. Jeg rodede i de gamle dokumenter fra min forgænger og fandt ud af at jeg ved SQL installationen skal vælge "Scandinavian dictionary order, case-insensitive, for use with 850 (Multilingual) Character set".

Mvh
Steen

• | Post Points: 65
Page 1 of 1 (7 items) | RSS