Hej Alle
Er løbet ind i et problem, som jeg ikke selv føler jeg kan komme videre med.
En Windows 2008 R2 Server, der ikke længere svarer på RDP - alle andre services, samt netværk fungerer efter hensigten. Indtil for nyligt har RDP fungeret efter hensigten, men efter (hvad jeg tror) automatisk Windows Update, samt genstart timer alle forbindelser ud med standardbeskeden; kontroller at serveren er tændt..... osv. Den er medlem at domæne, hvor GPO'er aktivere Remote Desktop, samt deaktivere firewall.
Har ikke logget ind på den lokalt, da det er en rackserver, uden remote console adgang - med mindre jeg tilslutter skærm, og tastatur. (Hvilket min stolthed indtil videre har forbudt mig)
Følgende er tjekket:
Er første gang jeg har oplevet dette fænomen på en 2008 R2, så vil gerne have lidt inputs til at komme videre.
Så fik jeg endelig tid til at kigge på problemet. Fik sat iLO op, og loggede på console.
Fejlen lå i at Remote Desktop Session Host konfigurationen, under Properties for den enkelte Connection.
Under Network Adapter, var det ikke muligt at vælge noget netværkskort - hver gang jeg forsøgte kom den med en fejlmeddelse.
Slettede til sidst den eksisterende Connection, og oprette en ny - derefter virker alt efter hensigten.
Det burde være muligt at gøre det samme remote, fra en anden 2008 R2 Server. Har dog ikke testet.
Tak, alle sammen for de mange gode inputs.
hvis du laver en telnet til den kan du se så den "holder" connectionen åben
Flemming Riis | fr @ assist-it.dk | +45 20910607
Hej Flemming
Jeg har lavet en telnet, og der er ingen service der svarer - en portscan viser der ikke lyttes på port 3389.
Er begyndt at mistænke netværkskortet - den kører med to netværkskort, og kan se den ene ikke svarer på noget længere.
Hvis det er den der er sat til svare på RDP, så ligger problemet nok der. Er det muligt at ændre det remote?
Tak for at guide mig i den rigtige retning.
Rasmus
Rasmus Jensen: Hej Flemming Jeg har lavet en telnet, og der er ingen service der svarer - en portscan viser der ikke lyttes på port 3389. Er begyndt at mistænke netværkskortet - den kører med to netværkskort, og kan se den ene ikke svarer på noget længere. Hvis det er den der er sat til svare på RDP, så ligger problemet nok der. Er det muligt at ændre det remote? Tak for at guide mig i den rigtige retning. Rasmus
du kan connect til maskinen via terminal services configuation og søtte binding via network adapter der , det kan også gøres direkte i registry kan bare ikke på stående fod huske hvor bindings ligger.
Får følgende fejlmelding når jeg forsøger at ændre bindings via GUI:
Remote Desktop Session Host Configuration tool is not able to obtain the properties for this connection.
The connection has either been deleted or the internal state of this connection has been corrupted.
Har du nogen ide hvor man kan ændre det i registry?
Rasmus Jensen: Får følgende fejlmelding når jeg forsøger at ændre bindings via GUI: Remote Desktop Session Host Configuration tool is not able to obtain the properties for this connection. The connection has either been deleted or the internal state of this connection has been corrupted. Har du nogen ide hvor man kan ændre det i registry?
Hej Rasmus.
Jeg har ikke haft mulighed for at find det har muligvis tid i morgen , alternativ hvis du kan vendt hosten prøv at smide anden remote tool på og tage den via den.
Jeg takker for indsatsen indtil videre.
Hej
Hvilken version af windows kører du på den maskine du forsøger at RDP den fra?
Jens
Hej alle
Jeg har prøvet lidt af hvert XP, 7, 2008 R2.
Er begravet i et meget stort AD Migreringsprojekt for tiden, så har desværre ikke mulighed for at undersøge tingene så hurtigt - beklager.