HejSkal lige indrømme at jeg er "meget" grøn omkring opsætning af iis.Jeg har lige lavet en ny pc med Windows 7 Ultimate 64 bit og har fået "installeret" den tilhørende iis7.Skal lige sige jeg laver lidt hobby-websider for nogle sportsklubber i Dreamweaver ( nu i CS4).
Jeg bruger normalt normalt iis'en på pc'en til at teste inden jeg uploader til et webhotel (Surftown Windows webhotel og lidt for sjov på egen iis6 server).
Men jeg har problemer med at få iis7 på min Windows7 pc til at fungere som ønsket.Den kan godt vise siden som http://localhost/domænenavn/ men der er problemer med "stierne" på siderne.Eks.: <link href="/css/styles.css" rel="stylesheet" type="text/css">(denne fungerer fint på de "gamle" webservere og hotel). Hvis jeg retter den til :<link href="css/styles.css" rel="stylesheet" type="text/css"> (altså fjerner / før css/styles.css..... )Så virker det.(problematikken gælder selvfølgelig også for indsatte billeder og grafikelementer)
det må jo være noget med hvordan iis'en tolker relative stier, men jeg har bare ikke kunnet finde ud af hvor og hvordan det kan tilpasses.
Tilsyneladende er de ældre iis'er ligeglade med om / er der eller ej, for jeg har søgt mine sites igennem og fundet ud af at Dreamweaver ikke er konsekvent (udelader / på nogle stier) men alligevel kan iis'erne godt finde ude af det.
Er der nogen der kan bringe mig på rette spor så jeg fortsat kan være glad for min Windows 7 ?På forhånd tak.
Mvh Finn Busk
..er der slet ikke nogen der er verdensmester på iis7 ?
Hmmm. Ikke verdensmester, men....
Peger din localhost på din wwwroot mappe? Det lyder det som om, med den fejl du får når du bruger /, for så er stien lige pludselig fra roden af, nemlig C:\inetpub\wwwroot\css\styles.css men den burde være C:\inetpub\wwwroot\domænenavn\css\styles.css
Jeg gør normalt det, at jeg sætter den fysiske sti til mappen hvor websitet ligger, så kan det tilgås med http://localhost alene.
Så vælg dit site og klik på Grundliggende indstillinger... i kolonnen Handlinger og sæt siten til C:\inetpub\wwwroot\ditdomænenavn
Håber det var det til at forstå?
Mvh.
Kim Greve.