Jeg har en række template VMs som jeg jo laver nye maskiner ud fra. De VMs som ligger på mine ESXere kan både tilgå mit interne og DMZ net. Templates bliver installeret på det interne net og når jeg så vil distribuere en ny maskine og vil have den på DMZ nettet, så fejler den. 1 forsøg var at jeg bare skiftede net inden jeg satte templaten igang. 2 forsøg var at jeg prøvede at fjerne netkortet og tilføje et nyt inde jeg satte templaten igang. Begge forsøg fejlede...
Fejl fra forsøg 1: Cannot deploy template: Number of virtual devices exceeds the maximum for given controller.
Fejl fra forsøg 2: Cannot deploy template: fault.NicSettingMismatch.summary
Det kan da ikke passe jeg er nød til at have 2 templates, en der er lavet i min DMZ og en der er lavet internt???
Har snakket med en VMware instruktør der siger at han har samme problem. Det er vist en meget normal opførsel...
Hej Jesper,
Som udgangspunkt skal det bare virke, det gør det ihvertfald hos mig. Når det så er sagt, så er der altså en del små (og irriterende) fejl i VMWare's software temmelig tit og ofte.
Kører du med nyeste vCenter installeret ?
Jeg formoder at du vælger -> Deploy new virtual machine from this template ?
Hvis du så vælger den guide, kan du så ikke vælge hvilket netkort på hvilket net ? Og virker det ikke ?
:-) Jens
Jeg gør nemlig lige som du skriver, og den går igang og kommer mange % frem, og så fejler den. vCenter køre 4.0 og jeg har pt. ikke opdateret til Update 1 på host niveau.
Prøv at vælge "Convert to virtual machine" på din template. Check derefter indstillinger for netkort og ret. Vælg derefter "Convert to template" og se om den så ikke virker ?
Det er prøvet og det virker selvfølgeligt. Men den VM kan jeg så heller ikke ændre på. MEGET mystisk. Jeg må vist prøve at lave en helt ny for at se om det er den grund maskine jeg har problemer med...