IT-experts.dk

Så er den danske version af Windows 7 klar til download

rated by 0 users
This post has 11 Replies | 4 Followers

Top 10 Contributor
Male
Points 53.196
Ronni Pedersen Posted: 11 aug 2009 9:14

Hentede den fra http://licensing.microsoft.com her til morgen.

Enjoy.

Venlig hilsen

Ronni Pedersen

Senior Infrastructure Architect | +45 2085 9452 | Blog: http://www.ronnipedersen.com/
Microsoft MVP: Enterprise Client Management | Microsoft Certified Trainer (MCT)
MCTS: Configuration Manager | MCTS/MCITP: Windows 2012 | MCSE/MCSA

Top 10 Contributor
Male
Points 14.642

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg får altså kuldegysninger hvergang jeg kommer i nærheden af et dansk OS.  Det er bare så forkert...

• | Post Points: 25
Top 25 Contributor
Male
Points 6.551

Takker. Så er den på vej ned.

• | Post Points: 15
Top 10 Contributor
Male
Points 18.315

Claus T Nielsen:

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg får altså kuldegysninger hvergang jeg kommer i nærheden af et dansk OS.  Det er bare så forkert...

Enig.

Top 25 Contributor
Male
Points 12.033

Hej,

Jeg forstår ikke jeres bekymringer over et Dansk operativsystem. Hvad er det lige nøjagtigt der giver jer kuldegysninger? og hvorfor?
Efter nærmere overvejelse vil jeg tro at I selv finder ud af.......at operativsystemet er det samme og alt virker som det skal, men det blot er det I ser der er anderledes(læs oversat)?

Jens Ole Kragh
Senior Infrastructure Architect
MCTS: ConfigMgr 
MCITP:Server/Enterprise Administrator
Microsoft Certified Trainer (MCT)
Microsoft TechNet Influent
http://jensolekragh.wordpress.com

• | Post Points: 35
Top 10 Contributor
Male
Points 18.315

Jens Ole Kragh:

Hej,

Jeg forstår ikke jeres bekymringer over et Dansk operativsystem. Hvad er det lige nøjagtigt der giver jer kuldegysninger? og hvorfor?
Efter nærmere overvejelse vil jeg tro at I selv finder ud af.......at operativsystemet er det samme og alt virker som det skal, men det blot er det I ser der er anderledes(læs oversat)?

For mit vedkommende er det pga. at tingene hedder noget andet og ligger forkert i forhold til de vaner jeg har fordi ikoner osv. er sorteret på navn.

Et godt eksempel er kontrol panelet hvor f.eks. Add/Remove Programs bliver til Tilføj/fjern Programmer og ligger derfor i bunden i stedet for i toppen.

Det har kun med vaner at gøre, OS'et er det samme rent funktionelt.

Top 25 Contributor
Male
Points 6.551

Hos mig ligger forskellen i "support". Når man har en fejl i et dansk styresystem og googler en fejl / problem får man ikke de store antal hits.

Når man har samme fejl / problem / udfordring i et engelsk styresystem og googler fejlen får man en del flere hits og finder nemmere andre der har været i samme situation.

Det behøver ikke engang være en fejl, det kan også være en standard funktion man vil søge hjælp / information omkring.

Deri ligger forskellen hos mig.

Vi bruger dansk Windows i firmaet, men jeg har så også en maskine installeret på engelsk.

Mvh
Steen

Top 10 Contributor
Male
Points 15.120

Alt ville være meget lettere hvis alle bare talte dansk :o)

/Jakob H. Heidelberg
IT filosof :)

Top 25 Contributor
Male
Points 12.033

Hej Steen,

Hvis du får en fejl på et dansk OS, så skifter man bare til den engelske sprogpakke...og vupti, så har man fejlen på engelsk. Det er der da ikke det store problem i? Måske tager jeg fejl.

Jens Ole Kragh

Top 25 Contributor
Male
Points 6.551

I XP? I Windows 7 er det da kun i Ultimate man kan gøre det? Eller har jeg misforstået noget, det kunne i hvert fald godt tænkes Smile

Mvh
Steen

Top 10 Contributor
Male
Points 15.120

Men på den anden side - hvorfor overhovedet køre et OS på dansk - når vi nu alligevel benytter engelske termer indenfor vores branche? :)

Jeg taler selvfølgelig ikke om flødeskums-brugeren som ikke kan finde ud af at "All programs" betyder "Alle programmer" osv. - men til os andre, som alligevel befinder os i en udpræget "engelsk-sproget" branche?

I "gamle dage" var der et rigtig godt argument i iat holde sig til engelske versioner, nemlig at danske servicepack, patches osv. kom meget senere end de engelske - det argument holder så ikke meget længere.

Det er og blvier nok et spørgsmål om smag og behag - og hvilke behov man (føler man) har.

/Jakob H. Heidelberg
IT filosof :)

Top 25 Contributor
Male
Points 12.033

Hej,

I Vista og Windows 7.
Sprogpakken kan skiftes i Enterprise + Ultimate og Business/Professional, men i sidstnævnte kan der kun være en sprogpakke installeret ad gangen.

Jens Ole Kragh

Page 1 of 1 (12 items) | RSS